Geoblog.pl    JoannaTomasz    Podróże    Majorka    Wycieczka autobusem do stolicy ;)

Wycieczka autobusem do stolicy ;)

Hiszpania
Hiszpania, Palma de Mallorca
Przejechano 1928 km

Palma de Mallorca – stolica i największe miasto Balearów oraz wyspy Majorka. Miasto jest jednym z największych ośrodków turystycznych świata, a jego lotnisko jednym z najruchliwszych w Europie (w sezonie, co minutę ląduje lub wylatuje samolot).
Na miejscu zwiedzanie najważniejszych punktów oraz „wszystkiego, co tylko się trafi po drodze". Jednak największe wrażenie zrobiła na Nas katedra La Seu (budowana w latach 1230 - 1600) oraz otoczenie wokół niej...
Masywna, gotycka katedra La Seu to jedna z najświetniejszych budowli sakralnych Hiszpanii. Góruje nad miastem i nie sposób jej nie zauważyć. Jest wspaniałym przykładem kastylijskiego gotyku. Budowę La Seu rozpoczęto na początku 1230 roku i trwała ona przez ponad 400 lat! Katedra ma 6,6 tysięcy m2 powierzchni. Jeżeli dojdziemy do niej od strony miasta nie widać, że jest taka ogromna. Jednak gdy oglądamy ją stojąc na brzegu morza widać jej potęgę. U podnóża katedry usytuowany jest park obsadzony palmami, w którym stoją rzeźby współczesnych artystów. Tuż przy katedrze wznosi się dawna siedziba władców mauretańskich, a później królów Majorki - Palau de Almudaina.